

L’ermitori de “Sant Domingo”, entre Vallibona i Rossell, reviurà, després de quatre anys tancat
VALLIBONAVINARÒSVINARÒS MAIL 15 maig, 2024 Vinaròs News

EMILI FONOLLOSA
L’ermitori de “Sant Domingo”, situat vora el camí rural entre Vallibona i Rossell recobrarà la seua vida, aturada des del temps de l’inici del covid-19, gràcies a l’adjudicació que de la seua explotació i manteniment ha fet l’ajuntament vallibonenc.
En arribar la pandèmia el llavors alberg rural “La Pastora” va deixar les seues tasques a l’ermitori i es va quedar tancat. Trobar un nou inquilí no ha estat fàcil fins ara quan dos veïns de Vinaròs Sergi Beltrán i Juan Carlos Vargas, aquest natural d’Algemesí, han apostat per revitalitzar durant els pròxims cinc anys, si més no, aquest indret tan emblemàtic de la Tinença de Benifassà. “No sabíem que es buscava gent per reobrir l’ermita, ens vam assabentar per la botiguera del poble, Laia, que és de Vinaròs i amiga meua i com Juan Carlos porta molts d’anys treballant en hotels,ens hem decidit” deia Beltrán. “Sempre ens ha agradat molt l’interior del Maestrat i la Tinença i per part de l’Ajuntament tenim molt bon recolzament i el nostre projecte els ha agradat, era una oportunitat que no devíem deixar passar” comentava Vargas.
Va ser als voltants del passat Nadal quan van començar a valorar fer-se càrrec de l’ermitori. Se’ls ha adjudicat la gestió i manteniment de tot l’ermitori, que estiga en condicions, s’oferisca un servei hoteler als visitants i es done la possibilitat de visitar l’església d’aquest lloc situat a 11 quilòmetres de Vallibona i 12 de Rossell. Es pretén tenir obert tots els caps de setmana però també donar servei la resta de la setmana. “La intenció es que siga com una hospederia, amb habitacions per quedar-se a dormir i menjar, una sala comú molt acollidora… i oferir una opció per a la gent que vulga passar uns dies fora de l’estrès de la ciutat, gaudint de la natura i interactuant amb altra gent” comentava Beltrán.
“Tenim encara un camí llarg per recórrer, ja que cal rehabilitar tot allò que ara no està en condicions, després de tant de temps tancat” afegia Vargas, destacant que és un edifici municipal, per tant es comptarà amb la participació de l’Ajuntament, a banda de la feina que faran tots dos. Caldrà fer algunes obres com el canvi de part d’un sostre. No s’atreveixen a donar una data probable d’obertura, “és un lloc allunyat de poblacions grans, els serveis estan llunyans, no volem dir quan podríem obrir, seria un bon moment per a la festa de Santo Domingo, a principis d’agost, però no ho podem assegurar” comentava Beltrán.
Sergi Beltrán és responsable de l’empresa Sergi Creacions, dedicada a decoracions per a events però a Vinaròs és molt conegut per ser un dels millors dissenyadors de disfresses de Carnaval. De fet, per al Carnaval 2024 va dissenyar fins a 8 vestits de reis i reines adults i 2 infantils. “Les disfresses de Carnaval són moltes hores de feina, la intenció ara és descentrar-me una mica dels events i el Carnaval, no m’ho vull deixar però sí reduir, per exemple, fer la meitat de reines que enguany, per poder-me dedicar més a l’ermita”.
Els nous regents de l’”Hospederia San Domingo” han volgut mantenir el nom popular dels vallibonencs amb què coneixen el lloc, ni usar “Santo Domingo” en castellà, ni “Sant Domènech” en valencià.
Sergi ja coneix Vallibona des de xiquet, hi anava amb freqüència perquè els seus pares tenien moltes amistats (cal recordar l’estret lligam que hi ha entre Vallibona i Vinaròs). Juan Carlos ha descobert ara el poble i li ha encantat perquè “és l’essència d’Els Ports”.