
Salvem lo Montsià critica per insuficient la llei de protecció de les oliveres monumentals de Catalunya
ALTRES POBLESDALT DEL SÉNIAULLDECONA 3 juny, 2020 Vinaròs News


Imatges i un vídeo d’una acció que vam fer ahir dimarts en una finca d’oliveres d’Ulldecona, Montsià, que agraïm la col.laboració dels propietaris.
Vam marcar, de forma respectuosa i totalment reversible, diversos arbres que abans havíem mesurat per a visualitzar exemples d’oliveres monumentals considerables, més que centenàries, que quedarien desprotegides, podent-se arrancar o tallar, si aquest matí la llei de protecció de les oliveres monumentals de Catalunya s’aprova amb l’actual redactat: protecció només d’una part de les oliveres monumentals, les que tenen més de 3,5 metres de perímetre de tronc (mesurat a 1,3m d’alçada).
Però encara som a temps de millorar-ho valorant les diverses esmenes a la llei que es mantenen vives i que també s’hauran de votar aquest matí al Ple del Parlament de Catalunya . Està obert i fer-ho possible ja depén de voluntat política i de la decisió dels diputats i diputades dels diversos grups parlamentaris.
Avui dimecres el Ple comença a les 10.00h i el debat de la llei de les oliveres monumentals és el 3er punt a l’ordre del dia https://www.parlament.cat/web/
Al Canal Parlament en podreu seguir l’emissió en directe https://www.parlament.cat/ext/
El Parlament vota la PL impulsada pels socialistes sobre protecció d’oliveres monumentals







