Vinaròs News

Històries d'avui en dia

Prop de dos centenars de docents valencians i catalans tallen la N-340 a Vinaròs per la vaga educativa Prop de dos centenars de docents valencians i catalans tallen la N-340 a Vinaròs per la vaga educativa
EMILI FONOLLOSA, fotos IVAN GAUXAX Un grup de docents del nord valencià i del sud català han protagonitzat avui dijous una acció reivindicativa en... Prop de dos centenars de docents valencians i catalans tallen la N-340 a Vinaròs per la vaga educativa

EMILI FONOLLOSA, fotos IVAN GAUXAX

Un grup de docents del nord valencià i del sud català han protagonitzat avui dijous una acció reivindicativa en el marc de la vaga indefinida que mantenen activa. El professorat s’ha citat a les 7:30 hores del matí amb l’objectiu d’estar a la N340 com més prompte millor, una estratègia planificada per evitar donar temps al fet que es personaren visites policials o institucionals abans de poder dur a terme la seua acció principal.

Tot i que els docents que viatjaven des de punts més llunyans van patir petits retards, la convocatòria ha arrancat amb puntualitat i una gran resposta de participació. L’epicentre de la trobada de germanor ha estat el final de la N-340a (l’antiga 340), concretament a la rotonda dels Vivers Dalmau, un punt altament simbòlic que uneix administrativament ambdues regions.
Els organitzadors ja havien advertit que, si bé es produiria un tall de carretera, aquest seria completament ràpid. La intenció dels manifestants no era retenir o parar el trànsit durant una llarga estona, sinó realitzar una incursió controlada a la calçada per capturar una fotografia potent i plena de significat. Amb aquesta imatge, els docents volien llançar el missatge que s’havien unit i que les fronteres quedaven completament desdibuixades per la lluita compartida de la seua professió. En qüestió de mitja hora o tres quarts, el tall ja s’havia executat i la circulació ha tornat a la normalitat sense grans incidències.
Després de l’acció central a la carretera, la jornada ha continuat en un ambient molt més distès i de “comboi”. Els assistents han compartit un esmorzar popular incloent una «baldanada» tradicional, música i un espai de debat on s’han posat en comú els neguits, les preocupacions i els reptes de futur de la seua professió.

La concentració, que ha aconseguit conjugar el to reivindicatiu amb l’esperit de germanor transfronterer, ha finalitzat formalment poc abans de les 10 del matí.

https://twitter.com/USTECSTEs/status/2057351965714100275 

Comparteix

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies