Pastor (Podem) lamenta els fets succeïts al recinte de Carnaval i exigeix recuperar els punts violeta
VINARÒS 4 març, 2025 Vinaròs News
Podem Vinaròs. Cecília Pastor: Responsable de Feminisme.
El passat dissabte dia 1,el Carnaval de Vinaròs va ser marcat per la denúncia d’un presumpte cas de violació i incidents de submissió química relacionats amb la “burundanga”. Lamentem aquests fets que una vegada més reflecteixen una cultura molt encrostada de violència de gènere també al nostre poble, i posen de manifest la imperiosa necessitat d’actuar de forma contundent per part de l’administració municipal enfront de les violències contra les dones .
No podem ignorar de cap manera que aquests fets no són aïllats. Representen el resultat d’un sistema que minimitza, silencia i deslegitima les experiències de les dones i persones dissidents. La violència sexual i la submissió química són manifestacions externes d’una cultura masclista que continua permetent que homes se senten amb dret a violentar a dones i en aquest cas en espais que haurien de ser de celebració i segurs.
La decisió presa per l’Ajuntament, de suprimir els punts violeta ,espais segurs per a les víctimes de possibles agressions sexuals i punts de referència en aquestes situacions resulta del tot imperdonable i molt preocupant i a més a més evidencia una claríssima negació de la violència de gènere i una actuació insuficient per la seguretat de les dones per part d’aquest tripartit. Exigim la seua restitució immediata i la implementació de polítiques efectives de prevenció i atenció a la violència contra les dones en el nostre municipi en lloc de desprotegir-nos. No podem permetre que les nostres celebracions es convertisquen en espais insegurs i de violència i que les institucions no siguen a l’altura del que aquestes situacions necessiten.
Fem una crida a la ciutadania, a les organitzacions feministes i a tots els que lluiten i creuen en la igualtat a alçar la veu i exigir un canvi. La lluita feminista és per a totes; unides, hem de treballar per erradicar la violència masclista.





