
L’Ajuntament d’Alcalà-Alcossebre ja aplica el Pla Territorial Municipal d’Emergències
ALCALÀ-ALCOSSEBRE 10 setembre, 2019 Vinaròs News

![]()
L’Ajuntament d’Alcalà-Alcossebre ja aplica el Pla Territorial Municipal d’Emergències- PTM, que ja ha rebut el vistiplau per part de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències i només necessita la seua homologació per part de la Comissió de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana, per a la seua entrada en vigor oficial.
Davant la declaració de la Preemergència, per part de la Centre de Coordinació d’Emergències, per l’arribada de la DANA -Depressió Aïllada en Nivells alts- s’ha seguit el protocol d’actuació recollida al PTM per previsió d’inundacions i forts vents. L’Alcalde Francisco Juan -Director del PTM- ha convocat la comissió encarregada del seguiment, amb presència de les regidories de Serveis, Policia, Sanitat i Urbanisme i s’ha fet seguiment de temes com la col·locació de senyalització en passos inundables o tenir prevista la retirada d’elements que puguen dificultar la circulació com branques i mobiliari urbà. Per part de la Regidoria de Serveis, s’ha indicat que s’han netejat tots els barrancs, així com clavegueres.
A la reunió, s’ha valorat la suspensió d’actes festius ja que les festes d’Alcossebre comencen demà dimecres a Alcossebre i s’ha decidit suspendre el muntatge del recinte de carpes al passeig de Marítim ja que, la previsió de forts vents i temporal marítim, faria perillar la instal·lació. També s’han suspès els actes programats: tallers infantils a la plaça Vista Alegre, cercavila d’associacions locals, inauguració del recinte festiu al Passeig Marítim i concert dels 80 Principales. “El fort vent i el temporal fan inviable el muntatge del recinte i no volem que passe com en anteriors ocasions en què el vent ens ha destrossat les instal·lacions així que, per prudència i seguint les decisions dels tècnics, hem decidit no fer demà el muntatge i suspendre els actes previstos”, ha indicat l’Alcalde.
Des de l’Ajuntament, se seguirà informant a la població de les diferents actualitzacions d’avisos per part del Centre de Coordinació d’Emergències.
PSPV-PSOE
El portaveu del Grup Municipal Socialista, Joan Ronchera, urgeix a l’equip de Govern d’Alcalà al fet que redacte el pla de seguretat davant inundacions que exigeix la normativa autonòmica i clau per a coordinar la resposta davant emergències en cas de pluges torrencials.
El regidor socialista insta a l’alcalde del PP, Francisco Juan, al fet que “es pose a treballar ja en un pla que hauria d’estar redactat i que garanteix una resposta coordinada davant emergències per episodis de fortes pluges comunes en el nostre territori”. En aquest sentit, exigeix al Govern del PP al fet que “aprofite els recursos facilitats per la Generalitat Valenciana a través de la Conselleria de Justícia i dot d’una vegada a Alcalà i a Alcossebre d’un pla d’emergència davant inundacions que, a més de ser un requisit legal, milloraria la protecció de la població davant fenòmens de pluges intenses com aquest”.
Alcalà de Xivert és un dels municipis de la província que encara no ha millorat la seua reacció davant les inundacions amb un pla de seguretat malgrat que el municipi està inclòs en risc mitjà davant episodis de gota freda. “L’Ajuntament d’Alcalà ha d’aprofitar la campanya impulsada per la Conselleria de Justícia, a la qual està adscrita l’activitat del Centre de Coordinació d’Emergències, per a incentivar l’elaboració d’aquest tipus de documents”.
Amb l’objectiu de posar fi a aqueixa paràlisi que presenten ajuntaments com el d’Alcalà-Alcossebre, la Generalitat ha posat a la disposició dels municipis interessats a resoldre les seues manques davant un període d’inundacions els serveis tècnics del Centre de Coordinació d’Emergències. Aquest equip administratiu s’ocuparà d’assessorar els ajuntaments perquè, sota la supervisió de la Generalitat, puguen desenvolupar plans amb els quals afrontar d’una manera més controlada l’acció de la pluja torrencial que sol acompanyar l’arribada de la tardor a la província.





