NOTA DE PREMSA
El passat divendres 23 de febrer la sala de conferències de l’Edifici Gòtic de Benicarló es va omplir per a acollir la presentació del llibre “El parlar de Càlig”, organitzada per l’Ateneu Cultural de Benicarló.
De la mà de la seua autora, Berta Sans Monroig, vam poder conéixer les particularitats d’una parla adscrita a la varietat geogràfica nord-occidental però que comparteix trets morfològics i lèxics amb la varietat valenciana.
“El parlar de Càlig” és un treball sorgit de l’esforç, la rigorositat i l’estima. Amb ell, a més de l’aportació pròpiament científica, Berta ha aconseguit salvaguardar mots i formes que són patrimoni no només dels calijons sinó també de tots els parlants en català.
Per si fora poc, no hem d’oblidar el valor afegit de l’edició sempre acurada d’Onada Edicions, a qui agraïm les facilitats en l’organització de l’acte.
Per últim, aprofitem per a convidar-vos a la següent presentació, que, en la mateixa línia, durà Vicent Beltran Calvo i Carles Segura-Llopes, autors del llibre recentment editat “Els parlars valencians”, el proper divendres 2 de març a Benicarló.