
El Consell Comarcal contracta 25 aturats de llarga durada per mantenir espais naturals i urbans del Baix Ebre
ALTRES POBLESDALT DEL SÉNIATORTOSA 31 gener, 2019 Vinaròs News

NOTA DE PREMSA
El Consell Comarcal del Baix Ebre ha contractat 25 persones en situació d’atur de llarga durada per desenvolupar treballs com a peons de manteniment d’espais naturals i urbans de la comarca, i feines de consergeria en edificis de l’ens comarcal. Nou d’aquests contractes, d’un any de durada, ja es van formalitzar a finals del mes de desembre, i els 16 restants, de sis mesos, han començat avui.
Aquests 25 contractes formen del programa Treball i Formació, que subvenciona el Servei d’Ocupació de Catalunya i cofinança el Fons Social Europeu, amb l’objectiu d’afavorir, mitjançant una experiència laboral, la millora de l’ocupabilitat de les persones aturades amb més dificultats d’inserció. A més de l’experiència laboral, les 25 persones contractades rebran una formació professional o transversal de caràcter obligatori.
La presidenta del Consell Comarcal del Baix Ebre, Sandra Zaragoza, acompanyada pel conseller comarcal Enric Adell, ha donat la benvinguda a tots els nous contractats en una primera jornada dedicada a explicar-los-hi el desenvolupament d’aquest programa d’inserció laboral.
Dels 25 beneficiaris del programa Treball i Formació, 15 són persones en situació d’atur no perceptores de prestacions o subsidis per desocupació; set, persones que cobren la renda garantida de ciutadania, i tres són dones majors de 52 anys aturades de llarga durada.
Pel que fa als treballs a desenvolupar, un total de vuit persones es destinen als serveis de manteniment de la Via Verda, Camins Naturals i jardins o espais verds dels edificis de l’ens comarcal, uns altres 14 van a diverses poblacions de la comarca on realitzaran accions competència del Consell Comarcal i de suport als municipis i, finalment, tres persones desenvoluparan tasques d’atenció, recepció, neteja i manteniment a la seu del Consell Comarcal, a Tortosa; a EbreTerra, a Deltebre; i al Viver d’Empreses Baix Ebre Innova, a Camarles.





