
Compromís aconsegueix el suport de tots els grups de la Diputació per reclamar un tren matinal de Castelló a Barcelona
ALTRES POBLES 31 agost, 2026 Vinaròs News

COMPROMÍS
Compromís ha aconseguit el suport de tots els grups polítics de la Diputació de Castelló a la seua proposta per millorar les connexions ferroviàries de la província i impulsar un tren a primera hora del matí entre Castelló i Barcelona. La iniciativa, presentada inicialment per la coalició com a moció, es convertirà així en Declaració Institucional de la Diputació i serà aprovada demà pel Ple.
L’acord permet que la Diputació assumisca com una reivindicació conjunta la necessitat de reforçar el corredor ferroviari litoral nord i reclame al Ministeri de Transports, Renfe i Adif un servei ferroviari matinal amb origen a Castelló i destinació Barcelona, amb parades almenys a Benicàssim, Orpesa, Torreblanca, Alcalà de Xivert-Alcossebre, Benicarló-Peníscola i Vinaròs.
El portaveu de Compromís a la Diputació, David Guardiola, ha valorat positivament el consens aconseguit i ha destacat que “que aquesta proposta es convertisca en una Declaració Institucional reforça una reivindicació que és de tota la província. Necessitem més trens, millors horaris i unes connexions dignes amb el nord que permeten anar a treballar, estudiar o fer gestions a Tarragona i Barcelona sense dependre del cotxe”.
La Declaració Institucional reclama que el nou servei permeta arribar a Tarragona i Barcelona en horaris compatibles amb l’inici de la jornada laboral, acadèmica, administrativa i sanitària. Mentre no siga possible implantar-lo, la Diputació demanarà també ampliar l’actual servei que parteix de Vinaròs perquè tinga el seu origen a l’estació de Benicarló-Peníscola.
A més, el text consensuat planteja recuperar i ampliar les freqüències entre les comarques de Castelló, Tarragona, Barcelona i València, amb l’objectiu d’avançar progressivament cap a un servei ferroviari cada hora entre Castelló i Vinaròs, així com incrementar les parades dels serveis Euromed i de llarga distància a Benicarló-Peníscola i Vinaròs.
La Declaració Institucional inclou també la reclamació d’un pla de renovació integral del material rodant de Rodalies del País Valencià, amb trens de nova fabricació, i que les comarques de Castelló participen d’aquesta renovació. També demana a la Generalitat una millor coordinació dels horaris ferroviaris amb les línies d’autobús que connecten les estacions amb els municipis de l’interior.
Guardiola ha subratllat que el consens “demostra que, quan parlem de defensar les necessitats de les comarques de Castelló, podem anar tots a una” i ha remarcat que “ara el que necessitem és que aquesta unitat institucional servisca perquè les administracions competents escolten el territori i convertisquen aquestes reivindicacions en millores reals del servei”.
“Les inversions en el Corredor Mediterrani han d’arribar també a la vida quotidiana de la gent. No parlem només d’infraestructures, sinó de poder pujar a un tren a una hora útil, tindre més freqüències i connectar millor els nostres pobles amb Castelló, València, Tarragona i Barcelona”, ha conclòs el portaveu.





