
El “parte” del temps: demà, mestralada de primera divisió amb ràfegues de 80 km/h, a la mar, “meneo” de valent
EL PARTE DEL TEMPSVINARÒS 7 desembre, 2024 Vinaròs News


SEBASTIÀ BAS, FOTOS DOMINGO SAFONT
Molt bon dia amics i amigues, lo parte del dissabte.
Ahir va ser un dia una mica ventós amb un aire calentorro i la gent amb abric, ja vindran los costipats. La màxima va ser de 22.3 a les 13.00 hores, ràfega màxima de vent de 48 km/h a les 10.25am.
Aquesta matinada lo vent ha afluixat prou i la mínima ha estat de 12.8 a les 7.22am, prou suau.
Ara, 9.57am, tenim 18.0 graus, humitat del 72%, baròmetre a la baixa, 1019.9 hPa, lo mestral ben fluix tot just arriba als 1.1 km/h. A la mar prou calmeta amb quatre onades del S de 0.3 metres i l’aigua salada a 18 graus.
Els models, mes o manco, diuen lo mateix que ahir, es a dir, que avui baixaria prou la temperatura a lo llarg del dia, demà a la tarde una petita recuperació i dilluns i dimarts altre cop avall, temperatures fesquetes o directament fredes. Per a dimecres i dijous donen pluja, neu per les altures, ja concretarem per on queda la cota de neu, pels 800 o 100 metres segons Meteocat.
Com que la glopada d’aire polar ve ben seca, només tindrem aire que a partir d’aquesta tarde agafaria força, sobre els 50 km/h. Demà la mestralada seria de primera divisió amb ràfegues de prop dels 80 km/h o més amunt encara. Dilluns perdria un pel de força , sobre els 70 Km/h de matinada pero a la tarde-nit ja quasi no en faria.
A la mar demà “meneo” de valent amb onades rondant lo metre de la banda de mestral. La situació duraria uns quants dies girant dimarts o dimecres a mar de Norte o de gregal.
Pos vinga, ens posarem la samarreta interior de manega llarga que enguany encara no n’haviem fet us. Fins demà, bona ruta del supermercao i tota la pesca 😘😘😘





AHIR:
El «parte» del temps: estarem ben ventolejats tot lo capde i prou fresquets tret d’avui





