
Vinaròs prepara el pressupost 2025, amb projectes destacats com el nou pavelló i l’avinguda Llibertat
VINARÒSVINARÒS MAIL 15 desembre, 2024 Vinaròs News

EMILI FONOLLOSA
El nou pavelló poliesportiu, l’ampliació i la millora de l’IES Vilaplana i la remodelació íntegra de l’avinguda de la Llibertat són els tres grans objectius per a l’equip de govern de Vinaròs, format per PP, PVI i VOX, de cara a l’any nou, segons ha avançat el vicealcalde, regidor del PP, Juan Amat.
“El 2025 ens proposem iniciar les obres de l´avinguda Llibertat i concloure la reforma de la plaça Sant Andreu, que el govern socialista va deixar a mitges castigant els veïns durant quasi dos anys per falta de previsió pressupostària deixant l´obra empantanegada”, ha destacat Amat.
D’altra banda, també es preveu que les obres d’ampliació i reforma de l’IES José Vilaplana es puguen iniciar aquest proper mes de gener. “En menys d´un any hem estat capaços de licitar les obres d´aquest centre educatiu i de formalitzar un calendari que hem remès a la direcció del centre i que estem complint” segons el vicealcalde.
Així mateix, és objectiu destacat que aquest proper any s’inicien els treballs del nou poliesportiu municipal. L’empresa de Barcelona AR47 SCCLP Estudi d’Arquitectura ha estat l’adjudicatària de la redacció de projecte bàsic i d’execució i de direcció facultativa de les obres de construcció d’aquest nou pavelló per un import de 174.070,25 euros més IVA.

Espai on es farà el nou pavelló
D’altra banda, l’equip de govern vol tenir redactat per al 2025 el projecte de nou auditori municipal. De moment, lAjuntament ja ha tret a licitació la redacció del projecte bàsic i d’execució i direcció facultativa de les obres de construcció d’aquesta nova infraestructura, per un import de 665.500 euros i un termini d’execució de 5 mesos.
Segons Amat, el 2025 serà el primer any que es començaran a veure els resultats del treball realitzat pel tripartit el 2024.
En aquest mes de desembre, s’estan redactant els pressupostos 2025. “Volem tractar d’aprovar-los com a molt tard a el proper mes de gener”.
D’altra banda, Amat s’ha referit a la reforma del carrer Arxipreste Bono perquè “és una altra de les obres que volem que es faça el 2025, i la transformació del carrer Sant Josep també és una altra actuació que ens agradaria poder fer el proper any”.
PLAÇA PRIMER DE MAIG
En aquesta legislatura, el vicealcalde també ha apuntat que l’equip de govern vol fer realitat la remodelació de la plaça Primer de Maig, de fet, també s’ha licitat ja la redacció del projecte per un import de 230.000 euros. “Aquesta plaça ha estat abandonada durant desenes d’anys i és una àgora on hi viuen molts veïns que tenen els mateixos drets que la resta. És una zona que podria ser un dels entorns més turístics del municipi si es cuidés mínimament” “Cal mimar l’estètica d’una zona fonamental que enllaça amb el centre i la Plaça d’Espanya i la costa sud… ruta ambiciosa i ara al govern la mantenim i l’estem desenvolupant” ha afegit Amat.





