Vinaròs News

Històries d'avui en dia

Una vintena d’entitats s’adhereix a la manifestació comarcal contra les guerres convocada a Vinaròs Una vintena d’entitats s’adhereix a la manifestació comarcal contra les guerres convocada a Vinaròs
EMILI FONOLLOSA ​Representants de diverses entitats socials, sindicats i partits polítics s’han reunit a Vinaròs per presentar oficialment una manifestació unitària contra la guerra.... Una vintena d’entitats s’adhereix a la manifestació comarcal contra les guerres convocada a Vinaròs

EMILI FONOLLOSA

​Representants de diverses entitats socials, sindicats i partits polítics s’han reunit a Vinaròs per presentar oficialment una manifestació unitària contra la guerra. L’acte de protesta tindrà lloc aquest divendres a les 19:00 hores, amb inici a la plaça de l’Ajuntament.

​​La mobilització neix de la inquietud d’un grup de ciutadans i associacions locals que, davant l’escalada de violència mundial, van decidir sumar forces. Seguint el model de les manifestacions ja realitzades a Castelló i València, s’ha creat una plataforma web perquè entitats de tota mena puguen encara adherir-se al manifest. Fins al moment de la presentació, ja compten amb el suport d’una vintena d’associacions que inclouen col·lectius LGTBI, feministes, ecologistes i grups de suport a Palestina.

​L’objectiu és que la veu de la ciutadania se senta de forma pacífica però ferma. Els organitzadors fan una crida no només als veïns de Vinaròs, sinó a tota la comarca (com Benicarló i poblacions veïnes) i fins i tot a gent de les Terres de l’Ebre.

​Els portaveus, Ramon Adell, Roger Solsona, Georgina López i Miguel Vallés han desgranat les raons d’aquesta crida urgent. ​S’ha denunciat la situació “sangonosa” a Gaza i els bombardejos a Beirut, qualificant-los d’injustificats. ​Han recordat que actualment hi ha més de mig centenar de guerres al món que afecten principalment la població civil

​També s’ha fet menció a l’impacte directe en l’augment de preus i la inseguretat que pateix Europa arran de conflictes com el tancament de l’estret d’Ormuz.

​A més, s’ha assenyalat directament la responsabilitat de dirigents que actuen al marge de la legalitat internacional.

​​”No m’agradaria que d’aquí a 30 anys els nostres fills ens pregunten per què no vam fer res per evitar-ho”, ha afirmat un dels intervinents, subratllant que la lluita pels drets humans i el dret internacional és una responsabilitat col·lectiva.

Entitats socials, sindicats i organitzacions polítiques convoquen a Vinaròs una manifestació unitària contra la guerra

Comparteix