
L’esperit de l'”Eterno Pop Rock Español” brilla en la 31a edició del Festival Gentsana
S.JOAN-S,PEREVINARÒS 30 juny, 2026 Vinaròs News

MARIANO CASTEJÓN
El darrer dia de festes, el dilluns 29 de juny , el gimnàs, escola de dansa, Gentsana ha celebrat la XXXI edició del seu consolidat festival anual, una cita que ja és un referent cultural indispensable. Sota el lema “Eterno Pop Rock Español”, l’esdeveniment va retre un emotiu i enèrgic homenatge a la banda sonora de diverses generacions, fusionant els grans èxits de la música estatal amb la passió i la tècnica de la dansa.
Ocupaven les primeres fileres, les reines, dames, cavallers , infantils i adults , i els membres del consistori on estaven representats tots els grups polítics.
L’espectacle, conduit i presentat magistralment per Javier Díez, ha arrancat amb molta força gràcies a l’actuació dels grups de competició de Gentsana, de Jazz Elite, Contemporani infantil i Hip Hop,Ells han estat els encarregats d’inaugurar el festival que va deparar un total de 24 brillants actuacions.
Un mosaic d’estils i disciplina sobre l’escenari
Al llarg del festival, un total de 21 grups van anar actuant per l’escenari de l’envelat, demostrant la riquesa i la diversitat formativa del centre. Des dels més petits dels grups d’iniciació, que van captivar els assistents amb la seua espontaneïtat, fins a propostes més complexes com el fusion dance, el Jazz i el Ballet clàssic.
Un dels moments més vius de la nit va arribar amb els ritmes i el color del Lindy-Hop, el Claqué i el Cubbà, que van contagiar l’alegria a tots els assistents que omplien la carpa de festes. Cal fer una menció especial a les actuacions d’acrobàcies, dirigides per Lara Buch, que van deslligar els aplaudiments més unànimes i enèrgics del públic gràcies a la seua espectacularitat, coordinació i el risc de les seues figures.
L’èxit artístic i de coordinació d’esta 31a edició ha estat fruit del treball formatiu i de les cuidades coreografies signades pel planter de professores i professors de Gentsana: des de la directora, Susana Febrer fins a Julia Puertas, Eva Miralles, Lara Buch, Ester Miralles, Susan Gascón i Edgar Peña. El seu segell va quedar patent en la precisió, la musicalitat i l’expressivitat de cada ballarí.
Amb el fermall d’or d’aquesta edició, que ha comptat amb la col-laboracio de l’ ajuntament de Vinaròs i la il·luminació i so de Over Sound, el Festival Gentsana torna a demostrar la seua capacitat de superació i el seu compromís amb la dansa, deixant un gran sabor de boca i un públic entregat que ja comença el compte enrere per a la pròxima edició.

















