

L’alcaldessa de Canet denuncia la “desídia i inacció” de l’administració autonòmica per a donar solució al proveïment d’aigua a Canet, Traiguera i La Jana
ALTRES POBLESCANET LO ROIGLA JANATRAIGUERA 10 setembre, 2020 Vinaròs News

AJUNTAMENT DE CANET LO ROIG
“Han passat quatre anys des que la Generalitat Valenciana es va comprometre en ferma a impulsar un paquet d’inversions i mesures per a resoldre definitivament els greus problemes de proveïment d’aigua que tenim a Canet lo Roig, Traiguera i La Jana i no han fet absolutament res”, així de contundent i taxativa ha sigut l’alcaldessa de Canet lo Roig, María Ángeles Pallarés a l’hora de reivindicar que l’administració autonòmica materialitze “urgentment” la promesa que al setembre de 2016 van realitzar l’exsecretari autonòmic de Medi Ambient i Canvi Climàtic, Julià Álvaro, i el director general de l’Aigua, Manuel Aldeguer, en el transcurs d’una reunió de treball, que es va dur a terme en Canet, amb els alcaldes dels municipis afectats.
“Van adquirir el compromís d’escometre obres hidràuliques en la zona per un import aproximat de 5 milions d’euros i realitzar un estudi, que hauria d’haver estat acabat abans de finalitzar 2016, que concretara el repartiment financer de les actuacions entre la Generalitat, la Diputació i els tres consistoris, però tot va quedar en fum”, ha assegurat Pallarés.
Així les coses, l’alcaldessa ha denunciat “la desídia, inacció i total abandó per part de l’administració autonòmica a l’hora de donar resposta als problemes més greus que patim als pobles de l’interior”, i va titllar de “farsa i propaganda política”, el “suposat impuls que des de la Generalitat es promou per a acabar amb la despoblació”, “no té sentit quan, d’altra banda, estan bloquejant una cosa tan necessària i vital com el proveïment d’aigua, que és la base del desenvolupament”.
Pallarés va recordar, en aquest sentit, que les tres poblacions tenen un servei “tercermundista”, i va detallar que en Canet, a causa dels problemes de sequera i les deficients instal·lacions, “hem de proveir-nos periòdicament d’aigua amb camions cisterna; a Traiguera l’aigua està contaminada per nitrats i a La Jana hi ha zones on no arriba el proveïment per no disposar d’infraestructures necessàries”.
“Per part nostra -va afegir Pallarés- vam mostrar la nostra sencera disposició a complir amb els tràmits i condicions que es van estipular en la reunió, com constituir-nos els tres consistoris en una Comunitat d’Usuaris per a poder optar a la concessió d’aigües, però falta que la Generalitat complisca amb la seua paraula”, va concloure.