Vinaròs News

Històries d'avui en dia

Eufònic s’acosta al públic mil·lenial a través de youFonic, una de les principals novetats Eufònic s’acosta al públic mil·lenial a través de youFonic, una de les principals novetats
NOTA DE PREMSA Eufònic, el festival d’arts sonores i visuals lligat als paisatges de les Terres de l’Ebre tornarà a irrompre amb força del... Eufònic s’acosta al públic mil·lenial a través de youFonic, una de les principals novetats

NOTA DE PREMSA

Eufònic, el festival d’arts sonores i visuals lligat als paisatges de les Terres de l’Ebre tornarà a irrompre amb força del 30 d’agost al 2 de setembre a Sant Carles de la Ràpita, on hi portarà l’art sonor i visual més avantguardista i arriscat. Una de les principals novetats d’aquesta setena edició és youFonic, un espai de concerts, tallers i diàleg adreçat al públic jove i adolescent, amb l’objectiu d’apropar d’una manera més directa i efectiva la creació sonora i visual que s’està coent en l’escena nacional als joves d’entre 13 i 28 anys.

Comissariat per Alicia Álvarez Vaquero, professora d’Estètica i Comunicació de Masses a la Universitat Ramon Lull i directora del programa de televisió online El Bloque i amb la col·laboració de la Direcció General de Joventut del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, youFonic, com a espai específic adreçat al públic jove i adolescent, inclou un taller de mems i stories, a càrrec del col·lectiu Visual 404; un de beatmaking, a càrrec de $kyhook; una taula sobre les noves maneres de captar el pols el carrer, així com els concerts de D’Valentina, joveníssima artista de Santander, amb arrels compartides entre Espanya, Anglaterra i Les Antilles, que ha tingut un fulgurant debut en l’escena urbana alternativa, considerada tota una referència en el món del trap; i de  MC Buseta, un dels talents més prometedors de l’escena urbana, que mescla sons brasilers amb funk.

Aquesta setena edició d’Eufònic es caracteritza també per ser la que incorpora més dosis de pop. Ho certifica la presència de grups com els emergents North State, finalistes del concurs Bala Perduda, la mutació electrònica de Marion Harper i la seva banda, el cantant californià Lawrence Rothman, l’austríaca AVEC o la proposta inclassificable de Los Ganglios i el seu cóctel de cúmbia, hardcore punk i tecnopop. “Una altra dada a destacar és la participació d’artistes i espectacles inèdits al país com Rothman, AVEC, Konx-om-pax o l’espectacle inaugural de Maotik i Melmann”, ha apuntat el director d’Eufònic, Vicent Fibla, remarcant també la presència a Eufònic per primera vegada de cinc programadors internacionals d’Àustria, Gran Bretanya, Holanda i Noruega, per observar el que es cou.

“Es tracta d’un festival plenament consolidat que ha posat les Terres de l’Ebre en el mapa dels festivals internacionals”, ha assenyalat per la seua banda l’alcalde de Sant Carles de la Ràpita, Josep Caparrós, durant la presentació aquest matí a les runes de l’Antic Convent de Santa Maria de la Ràpita, un espai que des dels inicis forma part de l’itinerari Eufònic i on enguany s’interpretarà, dins el projecte Grand Tour 2018, la Conferència sobre res de John Cage. Es mantenen la resta d’espais d’Eufònic: el Mercat Vell per a les propostes més arriscades i experimentals; l’Església Nova, per als concerts més íntims i pausats; i el pavelló firal per als projectes més potents i multitudinaris. Com a novetat s’incorpora Lo Sindicat, que acull les activitats youFonic, l’Oficina de Turisme de la Ràpita com a punt d’informació i la Figuereta del parc de Garbí convertida en Meeting Point d’Eufònic.

Tot i que el gruix del festival es desenvoluparà entre el 30 d’agost i el 2 de setembre, a diferents espais de Sant Carles de la Ràpita, aquesta setmana tindrem una prèvia amb la presentació de diferents instal·lacions i intervencions repartides arreu del territori. Així, dijous, 23, el canadenc Adam Basanta, posarà en marxa a l’església del castell d’Ulldecona A Room Listening to Itself, una instal·lació sonora que convertirà aquest espai en una caixa de ressonància que interactuarà amb els mateixos visitants.  Divendres, Marc Vilanova portarà al Museu de Tortosa Aresta, una instal.lació artística i performance musical a través d’un ensemble de vuit saxos que sonen sense intèrpret.

Dissabte, hi haurà una doble cita a Amposta, la primera a l’Oficina de Turisme, on Eduardo Valderrey presentarà a l’Oficina de Turisme La piel ciega, una peça escultòrica i audiovisual creada a partir de la residència artística que a principis d’agost va experimentar a Balada, al cor del Delta, en la qual va explorar a través dels ponts sobre el riu Ebre  les relacions entre les polítiques de l’aigua i la idea de frontera.  La segona a Lo Pati – Centre d’Art Terres de l’Ebre, amb la instal·lació Face to Face II d’Anthony McCall, conegut per les seues instal·lacions de llum sòlida, sonoritzada per uns dels artistes capitals en la investigació sonora i multimèdia, el britànic Mark Fell, fins al 16 de setembre.

També dissabte, aquesta prèvia d’Eufònic es traslladarà fins a Vinaròs, a la Capella de Santa Victòria on el músic Xavi Lloses oferirà un concert per presentar Benaurats, el seu nou treball amb composicions pròpies, amalgames de percussions acústiques i microsons electrònics treballats amb samplers a la recerca d’una electrònica orgànica. Aquesta prèvia d’Eufònic finalitzarà a un escenari de luxe: el castell de Miravet on els últims anys el festival ha desenvolupat diverses accions, des d’un mapping fins a instal·lacions sonores. Enguany s’ha apostat pel format musical amb un concert d’un dels clàssics de l’electrònica, el drone i l’ambient fets aquí, Balago, que desplegaran tot el seu potencial a la capella d’aquest castell templer.

La inauguració d’Eufònic tindrà lloc el dijous 30 d’agost a l’Auditori Sixto Mir de Sant Carles de  la Ràpita amb l’espectacle audiovisual Moments de l’artista digital Maotik, francès establert a Mont-real, i el compositor Melmann, argentí establert a Barcelona. El llenguatge orgànic i oníric dels visuals de Maotik es fusiona d’una manera perfecta amb les melodies de Melmann, creades amb elements inusuals en el món de l’electrònica com ara l’arpa o l’instrument de corda xinès Guzheng.

Comparteix

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies