Vinaròs News

Històries d'avui en dia

Font: EBREDIGITAL.CAT Al voltant de 20.000 vots en vint dies. Aquesta és la xifra de votacions que han registrat les vuit enquestes comarcals que...

Font: EBREDIGITAL.CAT

Al voltant de 20.000 vots en vint dies. Aquesta és la xifra de votacions que han registrat les vuit enquestes comarcals que ha publicat EBREDIGITAL.CAT durant una vintena de dies, per a que els internautes seguidors del diari digital poguessin votar els seus candidats preferits, d’entre les més de 230 opcions que ofereixen els Premis PERIFÈRIC. Una forma de promocionar popularment els premis, i també “una prova pilot” exitosa que posat damunt la taula la necessitat de validar la utilització del vot per internet, ja en la fase final que començarà la setmana vinent.

Cal recordar (com es va dir i anunciar en el moment de penjar les enquestes), que els vots per internet que s’han produït també en la fase comarcal no tenen cap traducció pràctica a l’hora de puntuar per guanyar algun dels 48 premis convocats. Aquesta és una funció exclusiva i reservada per als 89 membres dels vuit jurats constituïts, tot i que si ha influït perquè l’organització prove un jurat mixt en la fase final, si bé de forma testimonial perquè només un dels 15 membres dels nous jurats serà el resultat dels futurs vots digitals.

L’organització també ha decidit entregar diplomes acreditatius als 48 guanyadors virtuals, gràcies a les enquestes. Per saber qui quedarà primer en aquest àmbit, hi ha de temps fins aquest divendres 14 de febrer, moment en el qual es desactivarà el sistema de votació. L’organització, en paraules de Josep Maria Arasa -conscient de que el vot a les enquestes ha creat confusió-, ha volgut deixar ben clar que, “sigue quin sigue el resultat de les enquestes ha de quedar clar que no són, en absolut, els guanyadors dels 48 Premis PERIFÈRIC comarcals”, els quals apareixeran publicats a EBREDIGITAL.CAT el pròxim dilluns. “Els millors projectes empresarials, productes, propostes socioculturals, projectes mediambientals, talents i ilercavons pel món, de cada comarca, surten exclusivament dels vots aportats pels diferents membres del Jurat”, ha conclòs.

La fase regional, a punt

Els membres del Jurat es reuneixen també aquest divendres, en assemblea, per signar les actes, i celebrar posteriorment una jornada d’esbarjo a la Masia Pla dels Catalans de l’Aldea. Segons l’organització, “hi haurà sorpreses”, ja que les posicions al rànquing s’han produït per molt pocs vots de diferència. “Pot sonar a frase feta, però realment pensem què és així: en aquesta primera edició l’important ha estat participar, i no quedar el primer, perquè només amb tots els candidats junts creem una imatge espectacular com a regió, pels extraordinaris actius que reunim”, deia també Josep Maria Arasa. Val a dir que els finalistes i els classificats en quarta i cinquena posició de cada categoria, reben igualment un Diploma que acreditarà el seu pas per aquesta edició fundacional.

Amb tot, els Premis PERIFÈRIC entre ara en l’última fase, la decisiva i més selecta. La regional en la qual es trien cinc premis ILERCAVÒNIA. Per afrontar-la s’ha constituït nous jurats, integrats tots ells per 15 persones. D’aquestes, 8 seran membres que representen els jurats comarcals ja extingits, i la resta, amb periodistes i persones de reconegut prestigi. Sis components més que sumaran 14. L’últim vot l’aportaran, ara sí, els internautes.

Aquests són els membres del Jurat (alguns repetits per falta d’efectius a algunes comarques), que tenen la responsabilitat d’elegir els guanyadors. En aquest cas, el seu nom només es desvelarà la nit de la Gran Gala a Amposta (18 hores, la Lira Ampostina). I es podran començar a votar a partir del pròxim dilluns, quan apareixeran noves enquestes amb els guanyadors comarcals competint entre ells.

PREMIS REGIONALS, JURATS i SECRETARIS

A .- “Millor PROJECTE EMPRESARIAL d’ILERCAVÒNIA”. Secretari, Èric Espuny, director-gerent de CANAL TE.

MATILDE VILLARROYA representant Think Tank Terres de l’Ebre

ADAM TOMÀS alcalde d’Amposta

RUBÉN BIARNÉS alcalde de l’Ajuntament de Móra d’Ebre

EDUARD PRATS Cap de Comunicació de la Cambra de Comerç de Tortosa

SANTIAGO AGUSTINA SEGARRA alcalde d’Atzeneta del Maestrat

JAVIER FERRER alcalde de Traiguera

SÍLVIA COLOM alcaldessa de Vilafranca del Cid

FERNANDO CAMPS JUAN president del Consell Comarcal del Matarranya

MIGUEL ÀNGEL BOVÉ director Càtedra d’Economia del Campus TE de la URV

JÚLIA GUIMERÀ economista

XAVIER CORTIELLA delegat d’ACCIÓ a les Terres de l’Ebre.

WIFREDO MIRÓ sindicalista

JOSEP BAUBÍ president Col·legi Periodistes Terres de l’Ebre

JULI VIDAL periodista, exdirector de Radio Nueva

VOT per INTERNET

B.- “Millor PRODUCTE d’ILERCAVÒNIA”. Secretària, Blanca Garcia, directora d’EBREDIGITAL.CAT

VALENTÍ MARÍN secretari general UGT

ALBERT GRASA representant de la patronal AECE

NORMA PUJOL exdirectora de l’IDECE

MIQUEL TRILLA DE BRUGUERA alcalde Prat de Comte

ELIA GARCIA COLOM alcaldessa de l’Ajuntament de Benassal

JOSEFA GONDOMAR presidenta CAIXA RURAL DE VINARÒS

ANNABEL EJARQUE ADLYPSE Castelló

FRANCISCO LOSCERTALES regidor de la Fresneda

JOSEP RAMON GUALLAR director de VÈRTEX

JOAQUIN LORENZO gerent Grup ACCIÓ Local Matarranya

VANESSA TRONCHO especialista en Negocis i Inversió T-Valey

ESTHER BENET periodista

LLUÏSA BERTOMEU periodista

DANI CAMACHO periodista CANAL TE

VOT per INTERNET

C.- “Millor Proposta SOCIOCULTURAL d’ILERCAVÒNIA”. Secretari, Josep Pitarch, director de continguts CANAL TE

JORDI JORDAN alcalde de Tortosa

PERE FERRÉ PANISELLO coordinador d’Extensió Universitària del Centre Associat a la UNED

MIREIA GRANGÉ presidenta del Centre d’Estudis de la Ribera d’Ebre

DAVID TORMO historiador

ISABEL ALBALAT alcalde d’Albocàsser

EMILI FONOLLOSA periodista, director de Vinaròs News

IVAN GUIMERÀ president Mancomunitat dels Ports

SUSANA TRAVER alcaldessa de Valljunquera

MANEL MARGALEF director del Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona

MERCÈ GISBERT catedràtica, investigadora i professora universitària de la URV.

ELENA FABRA directora del Museu Terres de l’Ebre

NEUS BARBERÀ directora SURTDECASA

RICARDO QUEROL SALES periodista

FRANCESC CALLAU director de la Cala Ràdio

VOT per INTERNET

D.- “Millor Projecte MEDIAMBIENTAL”. Secretària, Leonor Bertomeu.

IVAN GARCIA president del COPATE i alcalde de Roquetes

VÍCTOR GIMENO professor

ANDREU CARRANZA escriptor

DANI SAINZ DE AJA redactor de Catalunya Ràdio

SANTIAGO AGUSTINA SEGARRA alcalde d’Atzeneta del Maestrat

VANESSA TRONCHO especialista en Negocis i Inversió T-Valey

PAU PUIG PANADERO empresari i membre d’ASETMICO

VÍCTOR VIDAL president de l’Associació d’Empresaris del Matarranya

FERNANDO CAMPS JUAN president del Consell Comarcal del Matarranya

MARIA CARMEN JIMÉNEZ directora de l’IRMU (Institut Ramon Muntaner)

GUSTAVO VIOL coordinador CDR ALt Maaestrat

RUBÈN RIPOLLÈS biòleg

JOSEP ARAGONÉS biòleg, exdirector tècnic del COPATE i del CODE

JUDIT CAMACHO editora d’Aprop

VOT per INTERNET

E.- Millor ILERCAVÓ DE L’ANY

JOAN SERRA professor de secundària IES Dertosa

ANTONI GILABERT president del Consell Comarcal del Baix Ebre

CARLES GIL vicepresident de l’AECE

TERE GINÉ directora de la Plana Ràdio

MIQUEL ÀNGEL RIBES enginyer i president de l’AMAC

IGNASI VIDAL periodista

SARA GIL arquitecta tècnica

JOSEP GARRIGA periodista i consultor

ELIA GARCIA COLOM alcaldessa de l’Ajuntament de Benassal

ISABEL ALBALAT alcalde d’Albocàsser

JÚLIA GUIMERÀ economista

RAMON PARÍS fundador de l’Onada Edicions

ANNA QUEROL ALTABELLA periodista Els Ports Ràdio – cadena SER

FRANCESC PUIG Director de COMARQUESNORD

RUBÉN LOMBARTE ràdio Matarranya

VÍCTOR VIDAL president de l’Associació d’Empresaris del Matarranya

XAVIER FARRÉ director del Campus de la URV Terres de l’Ebre

XAVIER FORCADELL Directiu públic, professor Dret URV, advocat i secretari municipal

IVAN BONO director de Reactiva els Ports

MATILDE VILLARROYA representant Think Tank Terres de l’Ebre

JOAQUIN LORENZO gerent Grup ACCIÓ Local Matarranya

CARME FERRÉ doctora, investigadora i professora, i vicerectora d’A. Acadèmiques UAB

ARCADI MAYOR consultor en màrqueting digital (empatica.net)

ERNEST QUEROL PUIG representant del Centre d’Estudis dels Ports

JOSEP VILLA director d’Imagina Ràdio i creador de les Festes Imagina

JOAQUIM RAMBLA editor del Setmanari l’Ebre

TOMÀS CAROT periodista

SÍLVIA ALTADILL redactora Aguaita

VOT per INTERNET

VOT per INTERNET

Comparteix