El PP diu que el PSOE ha exclós Sant Rafael i tres pobles més del fons contra la despoblació
ALTRES POBLESSANT RAFAEL 22 agost, 2020 Vinaròs News
PP CASTELLÓ
El PSOE ha exclòs a quatre municipis de la província de Castelló de la concessió d’ajudes del fons contra la despoblació. La negativa del Consell a concedir aquesta inversió “suposa una garrotada per als pobles d’interior significatiu que minva els ingressos i priva a les poblacions d’uns recursos fonamentals”.

Així ho ha considerat el diputat provincial del PP, Antonio Cases, qui a més és alcalde d’un dels municipis afectats, Vall de Almonacid. El seu cas, és similar al de la resta de municipis afectats. “Són 13.000 euros que el nostre poble deixa de percebre que, en la pràctica, hagueren permés finançar el cost de l’enllumenat públic de tot un any”, ha explicat el diputat provincial.
“És necessari que es revisen els percentatges i que s’estudie cas a cas cada localitat”. En el cas de la Vall de Almonacid, que va presentar recurs davant el Consell per a exigir el cobrament del fons que de nou ha sigut rebutjat, “és un baló d’oxigen que perdem. Una garrotada”.
Així les coses, el PP reclama al PSOE “major sensibilitat i flexibilitat a l’hora de concedir aquests fons”. “És evident que és necessari establir unes condicions per a filtrar l’accés a aquests recursos. No obstant això, amb un creixement demogràfic en negatiu (-6,92), una taxa de creixement vegetatiu també en negatiu (-28,62) i una taxa d’envelliment del 376,19, no té sentit que ens neguen aquestes ajudes perquè la taxa migratòria no s’ajusta als seus percentatges”. “És només un exemple”, explica el diputat provincial i alcalde de Vall de Almonacid, “però és l’exemple d’allò que ha de canviar per a evitar que l’interior continue perdent població”, ha considerat Cases.laci





