

El “parte” del temps: si li dona la gana plourà, avui, demà i dijous
EL PARTE DEL TEMPSVINARÒS 29 octubre, 2024 Vinaròs News

SEBASTIÀ BAS, FOTOS DOMINGO SAFONT
Molt bon dimarts a totes i tots, lo parte..
Ahir la màxima va ser de 20.0 a les 15.10, en tot lo dia vam mesurar 8.8 litres. Altres estacions del terme van mesurar lo següent: Avamet, al club nàutic 10 litres, Tayzaf al carrer d’Ausiàs March 7.87, Vinamet, prop de la piscina, 10.95, Xavimet pel Red Poppy, 7,29, la del carrer de sant Francesc 9.09 i la dels Boverals 8.38. Pels voltants 3.91 a Alcanar centre, 19.5 a Ulldecona (casa Terrers), 26.9 a La Sénia (lo Batanet), 33.02 al refugi de La Font Ferrera, 24.4 a Fredes, 33.6 a Coratxà, 43.2 a Bel, 41.8 a Morella centre, 24.8 a Xert (poble) , 24.8 a Sant Mateu Oest, 21.8 a la Salzadella, 14 a Canet lo Roig, 9.4 a Traiguera, 13,2 a Sant Jordi (poble), 11.8 a Benicarló (sant Gregori), 7,2 a Peniscola (Benimar) i 20.2 a Santa Magdalena de Polpís. Com veieu com més amunt més caldo, on es van emportar la palma va ser a L’Alt Maestrat on estacions com Villar de Canes van mesurar 155 litres, poca broma. Les dades són d’ahir, ha continuat i continua plovent, una mica a rotgles però tot va sumant.
Tornant a l’Av.Leopoldo Querol de Vinaròs, la mínima ha estat de 18.5 graus a les 4.04an, una temperatura molt, massa suau per finals d’octubre, pero xiquets i xiquetes lo temps fa lo que li rota, ja ho sabeu ben bé.
Ara, 10.15am, tenim 19.9 graus, humitat del 97%, baròmetre un pelet amunt, 1022.4 hPa , vent entre gregal i llevant de 12.2 km/h, ràfega màxima de 21.9 km/h a les 7.24am. A la mar tenim “meneio” del bó, onades de llevant de 1.5 metres amb l’aigua a 21 graus. Han anat caient gotetes aquesta matinada, inapreciable tot plegat.
Els pornòstic apunta a que si li dona la gana plourà, avui, demà i dijous, lo dia més complicat sembla demà. Les condicions son ideals pero natros no manem de l’aixeta. De totes maneres tots els models donen aigua i amb prou quantitat. Les temperatures per un estil, no es mouran massa. Lo vent seguirà bufant de la mar, aquesta nit amb ganes, per dalt dels 40.km/h, dijous afluixaria. A la mar tindrem onades de prop de 3 metres aquesta nit i matinada, poca broma.
Vinga, ja he escrit prou, ho deixarem estar aquí, fins demà una abraçada 😘😘😘
AHIR:
El «parte» del temps: donen aigua encara que de moment aquí baix s’aguanta