El “parte” del temps: avui, la nit més llarga i el dia més curt
EL PARTE DEL TEMPSVINARÒS 22 desembre, 2023 Vinaròs News

SEBASTIÀ BAS
Molt bon dia familia, divendres, un altra setmana a la saca.
Be, este temps està com una carabassa, que hi farem!!.
Ahir la màxima va ser de 19.1 a les 14.50. Va anar bufant lo mestral amb una ràfega màxima de 46 km/h a les 11.50am.
Esta matinada mínima de 14.5 a les 6.22am.
Ara, 10.02am tenim 17.0 graus, humitat algo baixa del 56%, baròmetre estable als 1023.3 hPa, una mica d’aire de mestral, diràs que va a la baixa, ara bufa a 13.7 km/h del N, pero va canviant sempre més o menys pel mateix quadrant, ràfega màxima de 33.2 km/h a les 00.02am. La mar prou més tranquil.la, onades de 0.4 metres del SE. L’aigua a 15 graus altre cop.
I amb aquest panorama no es poden esperar massa meravelles, les temperatures baixaran algo els propers dies, ja ho sabeu, en parar lo mestral nits més fresquetes i dies més agradables. De pluja ta tía Maria, fins el 28 no hi ha ni senyal, així que “ajo i agua”. Lo vent, com deiem, clarament a la baixa, demà bonança. Per lo que fa a l’estat de la mar, anem clarament cap a una situació de calma total i en hi ha per a dies.
Avui, exactament a les 4.27am hem entrat a l’hivern astronòmic, o sigue que avui es lo solstici d’hivern, la nit més llarga i el dia més curt. Curiosament es quan lo sol està més a prop de la Terra, pero per la inclinació de l’eix del nostre planeta, los rajos del sol venen molt oblícuament, cosa que haureu notat per lo llargues que son les ombres i també al conduïr al ple del mig dia de cara al sud, lo sol està molt baixet i fa molta nosa.
A l’hivern meteorològic ja vam entrar el passat 1 de desembre, ganes de tocar la bossa al personal, que no jo per quina raó hem de tindre dos hiverns (astronòmic i meteorològic) quan en realitat no en tenim més que quatre dies cagats i para de comptar. En fin, coses que passen.
Apa, aquí us deixo, fins demà, una abraçada 😘😘😘





