Vinaròs News

Històries d'avui en dia

Compromís demana que el primer tren cap a Barcelona isca des de Benicarló-Peníscola  Compromís demana que el primer tren cap a Barcelona isca des de Benicarló-Peníscola 
COMPROMÍS BENICARLÓ Compromís ha traslladat al Ple la necessitat que el tren que actualment surt de Vinaròs a les 06.14 hores en direcció a... Compromís demana que el primer tren cap a Barcelona isca des de Benicarló-Peníscola 

COMPROMÍS BENICARLÓ

Compromís ha traslladat al Ple la necessitat que el tren que actualment surt de Vinaròs a les 06.14 hores en direcció a Barcelona puga iniciar el seu recorregut des de l’estació de Benicarló-Peníscola, “amb l’objectiu de millorar la connectivitat de la comarca i oferir una alternativa més útil, competitiva i accessible per a la ciutadania”.

El regidor de Compromís, Jordi Maura, ha explicat que “diversos usuaris del tren han fet arribar esta reivindicació després de comprovar que, mentre des de Vinaròs es pot viatjar a primera hora del matí cap a Barcelona amb arribada abans de les 10.00 hores i a un preu molt competitiu, des de Benicarló-Peníscola no existeix una opció equivalent en eixa mateixa franja”, el que obliga a haver de desplaçar-se a la localitat veïna.

Ens trobem amb la paradoxa que una estació com la de Benicarló-Peníscola, que dona servei també a Peníscola i a una part important del Maestrat, no disposa d’esta eixida a primera hora que sí té Vinaròs. Això obliga molts usuaris a desplaçar-se a la població veïna o a esperar fins més tard, amb opcions clarament menys avantatjoses”, ha assenyalat Maura.

Segons ha remarcat el regidor, esta situació perjudica els veïns i veïnes de Benicarló, però també els visitants, estudiants, treballadors i turistes de Peníscola, a més de restar oportunitats a l’estació amb més vendes de bitllets de la zona i que encara podria guanyar més centralitat i utilitat dins del corredor mediterrani.

Per això, Compromís planteja al govern municipal que actue de manera activa davant Renfe i Adif per tal de proposar que este tren puga fer nit a l’estació de Benicarló-Peníscola i iniciar des d’ací el servei cap a Barcelona al voltant de les sis del matí, permetent arribar a la capital catalana abans de les 10.00 hores.

Maura considera que esta mesura contribuiria a reforçar la permeabilitat del corredor mediterrani i a millorar la connexió ferroviària dels municipis del Maestrat amb estació, evitant desplaçaments innecessaris per carretera fins a Vinaròs per a poder accedir a una connexió més econòmica i funcional.

És una proposta raonable, útil i beneficiosa per al conjunt del territori. Demanem que es defense davant Renfe i Adif una solució que millore la mobilitat real de la ciutadania i que done més pes a l’estació de Benicarló-Peníscola com a punt estratègic de comunicació comarcal”, ha conclòs Jordi Maura.

 

Comparteix

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies