Vinaròs News

Històries d'avui en dia

Arturo Salom: posant el micro a les pel·lícules de Santiago Segura Arturo Salom: posant el micro a les pel·lícules de Santiago Segura
EMILI FONOLLOSA Que s’escolten bé els diàlegs en pel·lícules de la productora Bowfinger International Pictures, de Santiago Segura, és en part responsabilitat del vinarossenc... Arturo Salom: posant el micro a les pel·lícules de Santiago Segura

EMILI FONOLLOSA

Que s’escolten bé els diàlegs en pel·lícules de la productora Bowfinger International Pictures, de Santiago Segura, és en part responsabilitat del vinarossenc amb arrels vallibonenques Arturo Salom Pereda, “de professió microfonista”.

Acaba de participar en el rodatge de la segona part de “A todo tren”, amb Paz Vega i Paz Padilla com a principals protagonistes i ja té en previsió estar en una altra pel·lícula de Segura i és que la seua productora és en aquests moments la que roda més a Espanya, entre 8 i 12 pel·lícules per any, amb sonats èxits com la “saga” “Padre no hay más que uno”. A més, poc abans d’aquest rodatge va ser microfonista també en una sèrie que properament estrenarà A3Media dedicada a la recordada “Ruta del Bakalao”. Amb aquesta pel·lícula i la sèrie ha estat ocupat durant bona part del 2022.

Durant set setmanes i en llocs dispars com Múrcia i Madrid, “A todo tren 2” s’ha rodat també en diferents estacions de tren com les de Toledo i Segòvia. Aquesta comèdia segueix el fil argumental de l’anterior i ha estat dirigida per Inés de León, en la primera vegada que es fa càrrec d’un rodatge de Segura. Aquesta vegada, el conegut actor i productor només té un paper secundari i és que s’han volgut prioritzar protagonistes femenines, encara que repeteixen els xiquets de la primera part, quan també va comptar amb Leo Harlem. S’espera la seua estrena als cinemes per a finals d’any i després passaria a la plataforma Prime Video.

La primera col·laboració d’Arturo Salom amb Bowfinger va ser recentment en una altra comèdia, “El refugio”, amb Loles León, María Barranco, Leo Harlem…

Mantenir tot l’equip de microfonia per a l’enregistrament de diàlegs i accions és la missió d’Arturo en aquestes pel·lícules, juntament amb els dos o tres responsables més del so que hi acostumen a participar. “Hem de determinar la disposició tècnica que necessiten els inal·làmbrics perquè funcionen, col·locar-los en tots els actors i utilitzar també una o dues perxes, en funció de l’escena, per seguir els actors”. Treballar amb actors de relleu “t’impacta”, perquè amb un bagatge tan gran, “tenen un nivell d’exigència molt alt, amb una personalitat molt marcada, un actor més jove per exemple si se li dóna una sabatilla molt ajustada, calla i la aguanta, però els grans i veterans actors cuiden molt fins a l’últim detall perquè els poden repercutir negativament”.

Abans d’“A todo tren 2” ha estat durant gairebé cinc mesos en la sèrie “La Ruta”, que rememora la popular “Ruta del Bakalao” entre els anys 1984 i 1993. Té 8 capítols i està vinculada a la música independent. Els grans protagonistes són quatre actors joves populars en altres sèries com Elisabeth Casanovas (“Merlín”), Ricardo Gómez (“Cuéntame”), Claudia Salas (“Élite”) i Alex Monner (Polseres Vermelles). A 10-11 hores de rodatge diari, majoritàriament a la nit i 5 dies a la setmana, va ser una àrdua tasca, amb 4 integrants en total en l’equip de microfonia.

En properes setmanes, aquest jove de Vinaròs, que actua com a freelance però treballant per a dues empreses, posarà els micros a la seua tercera participació en una producció de Santiago Segura.

Després dels rodatges, sempre mira les pel·lícules, “és totalment necessari fer-ho, hi ha vegades que pots aconseguir un so espectacular però altres vegades l’entorn no és bo, hi ha sons de fons que costen integrar al so en directe, suem molt per intentar que súrtiga tan bé com siga possible, sempre volem que es puga aprofitar al màxim el so directe”. “Per “A tot tren 2″ vam tenir situacions complicades pel so del tren en marxa, per això vull veure-la per comprovoa si el so aconseguit és el que hem gravat o si els actors han necessitat passar pels estudis per millorar-lo”.

Contava també Arturo que els micros sense fil, de solapa, van amagats sota la roba dels actors, “però al contrari del que se sol pensar, plantegen molts problemes de convivència, depenent del teixit de les teles pel fet que aquestes també sonen. Depenent també del lloc de col·locació, podran captar el diàleg correctament”.

Els micros de perxa tenen una gran qualitat per la capacitat de captar el diàleg descartant part del seu entorn i oferint moltíssimes possibilitats per al tractament posterior en postproducció. “En cada producció fem servir entre 8 i 12 micros, els microfonistes sempre hem d’estar molt atents perquè cada frase de cada actor es capte tan bé com siga possible”.

El seu primer treball com a tècnic de so en una pel·lícula va ser per a “Neruda”, a Xile, l’any 2015, que va tenir molt bona acollida al Festival de Cannes. També ha estat en diversos programes i sèries d’Àpunt com “Cantant al cotxe”, “El diumenge, paella”… Així mateix, ha intervingut en una pel·lícula presentada al Festival de Sitges, “Visitante” d’Alberto Evangelio, a més d’haver treballat també en alguns curtmetratges i diversos anuncis.

Comparteix

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies