Vinaròs News

Històries d'avui en dia

El Museu de la Valltorta reobrirà el 18 de maig El Museu de la Valltorta reobrirà el 18 de maig
MUSEU DE LA VALLTORTA El museu de la Valltorta obrirà de nou les seues portes el dia 18 de maig, tal com faran els... El Museu de la Valltorta reobrirà el 18 de maig

MUSEU DE LA VALLTORTA

El museu de la Valltorta obrirà de nou les seues portes el dia 18 de maig, tal com faran els altres espais museístics de la Generalitat Valenciana: l’espai d’Art Contemporani de Castelló, el museu de Belles Arts de Castelló, l’IVAM de València, el Centre de Cultura Contemporània del Carme a València, el museu arqueològic de Sagunt, el museu de l’Imprenta i les Arts Gràfiques del Puig i l’IVAM-CADA d’Alcoi.

L’obertura coincidirà amb la celebració del dia Internacional dels Museus que aquest any estan dedicats a la Igualtat, la Diversitat i la Inclusió. La decisió de reobrir el dia 18 de maig dins d’aquest procés de des-escalada, va ser presa en una reunió on van assistir el conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, la Secretària Autonòmica de Cultura, Raquel Tamarit, i la Directora General de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga i els responsables dels museus que depenen de l’àrea de Cultura de la Generalitat.

Durant aquests dies s’ha treballat per dissenyar un pla de reobertura, a partir de dos premisses bàsiques, la protecció dels treballadors i la dels visitants.  Es permetrà 1/ 3 de l’aforament en els espais per a garantir la distància social.  Per altra banda, la conselleria ha dotat de material de protecció als museus, així en el museu de la Valltorta s’ha instal·lat una mampara en el taulell de recepció, s’han adquirit mascaretes, pantalles facials i hidrogels, entre altres mesures. Altres mesures adoptades pel museu de la Valltorta han estat la reestructuració de l’horari de la visita a Cavalls (estos mesos serà a les 11 hores) i es demanarà reserva per controlar l’aforament.

Comparteix