Vinaròs News

Històries d'avui en dia

Morella atalla per fi els problemes d’Ortells amb 168.000 euros per a l’estudi geotècnic que definisca les necessitats Morella atalla per fi els problemes d’Ortells amb 168.000 euros per a l’estudi geotècnic que definisca les necessitats
AJUNTAMENT DE MORELLA Los problemes que des de fa dècades denuncien els veïns d’Ortells a conseqüència de moviments geològics actius rebrà, per primera vegada,... Morella atalla per fi els problemes d’Ortells amb 168.000 euros per a l’estudi geotècnic que definisca les necessitats

AJUNTAMENT DE MORELLA

Los problemes que des de fa dècades denuncien els veïns d’Ortells a conseqüència de moviments geològics actius rebrà, per primera vegada, l’atenció que mereix per part de l’Ajuntament de Morella. “Els veïns, indignats, han exigit des de fa molts anys que es donara una solució a les greus clivelles que patixen les seues llars i el patrimoni de tot el municipi. Amb este pressupost, per fi s’atendrà”.
Així ho ha explicat el regidor del PP a Morella, Jesús Lecha, qui recorda que “després de 32 anys de socialisme que va excloure de manera clara i conscient a Ortells, un pressupost aprovat amb els vots del PP permetrà donar respostes i, sobretot, buscar solucions”. Ho farà “malgrat el vot en contra del PSPV”, assenyala Lecha. “Quan governaven no van voler actuar en Ortells. Ara que estan en l’oposició, tornen a mostrar el seu menyspreu votant en contra del projecte”.
El pressupost de Morella, que supera els 5,9 milions d’euros, contempla una partida de 150.000 euros, establix una línia de 150.000 euros dirigida a contractar un estudi geotècnic que determine la problemàtica i definisca la busca d’accions per a posar fi a este problema que s’agreuja amb el pas dels anys.
A més, establix una línia de 18.000 euros per a emprendre accions directes. “Volem ser part de la solució, no perpetuar el problema”. Per això, i malgrat el rebuig del PSOE al pressupost, Morella “emprendrà esta acció decisiva per a atendre les demandes dels veïns”. “Perquè, per fi, després de 32 anys de socialisme, els pobles tenen el pes que mereixen en el pressupost municipal”.

Distribució de riquesa
D’altra banda, l’exercici econòmic 2026 contempla una inversió de 15.000 euros en La Pobleta, per a rehabilitar façanes de vivendes municipals, així com 8.000 euros destinats a Xiva per a reparar la coberta del seu espai municipal. Finalment, en Herbeset, l’actuació se centrarà en la reparació d’infraestructures com a safaretjos i baranes. “En definitiva, uns pressupostos realistes, socials, responsables, ajustats, que fugen dels titulars buits i dels números unflats del passat”, ha conclòs Lecha.

Comparteix