
L’Ajuntament de Freginals rep una subvenció de la Diputació de Tarragona per reparar els danys dels temporals
ALTRES POBLESDALT DEL SÉNIA 16 setembre, 2025 Vinaròs News

AJUNTAMENT DE FREGINALS
La Diputació de Tarragona ha atorgat a l’Ajuntament de Freginals una subvenció per restablir els béns i serveis municipals afectats pels forts aiguats del temporal DANA del 3 de setembre de 2023.
Les pluges van provocar un gran cabal d’aigua als barrancs de la serra del Montsià, ocasionant greus desperfectes en diversos camins municipals.
A proposta de la unitat de Gestió Administrativa, Econòmica i Qualitat, i amb l’acord unànime de la Junta de Govern, es va aprovar el 10 de setembre de 2024 la concessió d’aquesta ajuda, que té com a finalitat la reparació dels camins municipals danyats.
L’import total elegible per a les obres ascendeix a ., , dels quals la Diputació 44,92%, és a dir, ., . Aquesta quantitat es destinarà específicament a l’arranjament de la xarxa viària local.
Amb aquesta subvenció, el consistori de Freginals podrà afrontar la reparació d’infraestructures municipals essencials per al dia a dia del municipi, reforçant així la seguretat i la mobilitat després dels efectes dels fenòmens meteorològics extraordinaris.

Subvenció energètica per a l’Escola de Freginals gràcies a la Generalitat de Catalunya
L’Ajuntament de Freginals ha rebut una subvenció de rehabilitació energètica de la Generalitat de Catalunya de 91.871,16 €, finançada en un 95% per la Generalitat i en un 5% per l’Ajuntament.
Aquesta ajuda ha permès fer realitat les obres de millora a l’Escola Municipal Mestre Josep Roncero i Pallarés, finalitzades just a temps per a la tornada a les aules el 8 de setembre.
Les actuacions han inclòs:
Aïllament tèrmic a façanes i cobertes
Noves finestres i portes més eficients
Millora del sistema de climatització amb ventiladors de sostre
Renovació del sistema d’aigua calenta amb bomba de calor aire-aigua
Amb totes aquestes intervencions, l’escola és ara un espai més confortable, sostenible i eficient per a alumnes i professors.






