Vinaròs News

Històries d'avui en dia

NOTES DE PREMSA L’oficina de turisme de Vilafranca ha registrat un increment en el número de consultes en 2017 segons ha explicat la regidora...
NOTES DE PREMSA
L’oficina de turisme de Vilafranca ha registrat un increment en el número de consultes en 2017 segons ha explicat la regidora de Turisme, Miriam Bellés. S’han superat les 27.000 consultes, superant-se en un 5% el número registrat en 2016. Els visitants procedeixen en la seua majoria de la Comunitat Valenciana, encara que també de Catalunya i Madrid. 
Quan els visitants de països forans els francesos són els més nombrosos, seguits dels alemanys, belgues i britànics.
-Increment d’ingressos
També és significatiu l’increment d’ingressos per la venda d’entrades als monuments i museus, així com per les visites guiades realitzades pel centre històric de la localitat. Entorn de 1.400 persones van visitar el Museu de la Pedra en Sec, l’església, la torre del Conjurar, l’Ajuntament i el nucli antic. La majoria van arribar en grup.
La Tourist Info ha realitzat 23 visites guiades a grups de col•legis i tot tipus d’excursions. En 2018 ja hi ha reservades 10 visites guiades dins del programa de visites per a majors *Castellón Sénior.
-Baròmetre de xarxes socials
En xarxes socials la valoració dels visitants de Vilafranca és molt bona ja que la localitat figura entre les 15 primeres destinacions turístiques de la província de Castelló.

El pròxim dia 10 de febrer se celebrarà l’acte de commemoració de la Carta Pobla de Vilafranca. Enguany se celebra el 779 aniversari del document que senta les bases fundacionals de la localitat.

El sacerdot vilafranquí Eduardo García rebrà la Medalla de la Vila. El municipi vol reconèixer d’aquesta manera “tota una vida dedicada als altres”. Eduardo García porta cinquanta anys d’ajuda als més necessitats. Missioner a Burkina Faso en diverses etapes, promotor de la creació d’un centre de formació professional a Albocàsser, membre de la pastoral penitenciària, estudiós sobre les parròquies rurals, autor de relats sobre la seua estada a Burkina Faso i membre del moviment Junior. “El seu compromís vital, trajectòria, testimoniatge i servei d’ajuda als altres” són els arguments que han portat a concedir-li la Medalla de la Vila.

-Premi Explorador Andrés

El municipi també ha aprovat concedir el premi Explorador Andrés a Cristina Albert Rabaza, per la realització d’un estudi que inventaria els arbres monumentals del terme municipal de Vilafranca. El premi Explorador Andrés premia als estudis i treballs universitaris realitzats sobre la localitat. En l’estudi s’han descrit 60 arbres monumentals del terme de la localitat.

Comparteix